Schneeeeee - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Silke Baar - WaarBenJij.nu Schneeeeee - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Silke Baar - WaarBenJij.nu

Schneeeeee

Blijf op de hoogte en volg Silke

05 Februari 2013 | Zwitserland, Bazel

05-02-2013

Hier zit ik dan op mijn kamertje in Basel, zonder internet maar wel met stroom, een eigen badkamer met superlekkere douche en twee houten stoelen. Gelukkig zit mijn bed ook prima. Vanmorgen zijn Anne en ik afgezet bij het ziekenhuis door mijn lieve vader en oom. Na een paar dagen heerlijk van de sneeuw te hebben genoten.

Vrijdagmorgen zijn we vertrokken vanuit Bergen. Via ’t Harde (Anne haar gehuchtje) zijn we in Lauterbrunnen aangekomen, een klein dorpje tussen de bergen in het Jungfrau gebied. Hier zouden we voor vijf nachten op de camping in een stacaravan verblijven. We hadden net mazzel, aangezien we tussen twee drukke perioden inzaten. Rustig was het zeker, we waren ongeveer de enige die een caravan gehuurd hadden (van de…..? ), wat ik overigens zeker aanraadt voor diegene die ooit nog op wintersport willen en het betaalbaar en luxe willen.
Onze apres-ski bestond deze dagen uit een glühweintje en/of biertje met zijn vieren bij het barretje op de camping en vervolgens een potje scrabble of dobbelen. Meer mensen en energie waren er niet.
Zaterdag hebben we de eerste paar meters door de sneeuw gepakt. Anne zou zondag haar eerste snowboard les krijgen, dus die ging wandelend de omgeving gaan verkennen.
Met een treintje (hier rijdt alles gewoon de berg stijl op, ook met 50 cm sneeuw) en gondeltje kwamen in een prachtig mooi ski-gebied uit, waar we de hele dag hebben genoten van de prachtige sneeuw. Vooral voor ome Thijs en mij, aangezien wij een snowboard hadden. Voor papa was de verse sneeuw wat harder werken. Het gebied was zo prachtig mooi en groot dat we meteen even de weg kwijt waren. De liften gingen om vijf uur dicht, dus rond vier uur gingen we de laatste lift opzoeken. Deze lift hebben we helaas gemist, met als gevolg dat we om vijf over vijf te laat bij het laatste gondeltje een dorp verderop uitkwamen. Een uur treinen/bussen/wandelen verder, konden we Anne gelukkig weer bij het barretje ophalen.
Zondag nog een prachtige dag gehad. Anne heeft haar eerste les gehad (hiervoor verwijs ik je naar Anne haar blog;) ’s Middags hebben wij samen van het heerlijke zonnetje, de baby-piste en natuurlijk een glühweintje genoten.
Maandag zijn Papa, Thijs en ik naar het andere gebied van Jungfrau gegaan. Ook een prachtig gebied, alleen waren de pistes wat smaller en niet allemaal even begaanbaar voor een gevorderde amateur als ik. Met wat gekrijs en gevloek hier en daar zijn we er toch maar weer heel vanaf gekomen.
’s Avonds hebben we genoten van een heerlijke kaasfondue.
Dinsdag ben ik met Anne terug gegaan naar het gebied waar ik de vorige dag was geweest. Mijn tas was in het liftje blijven liggen (schuldige: onbekend), maar deze kon ik de volgende dag daar ophalen. Best wel heel fijn Anne en ik zijn vervolgens wandelend terug gelopen naar het dorpje wat ongeveer drie uur duurde. Prachtige natuur gezien en genoten van het weer. Tijdens een mooie tussenstop heerlijk gegeten bij een restaurantje, waar ik ook nog een keer naar boven ben gegaan met mijn snowboard (die ik inderdaad de hele tijd mee heb lopen slepen, wat prima ging).
In de middag nog een sneeuwpop gemaakt, wat op Anne haar to-do-list staat voor deze paar maanden. Helaas was deze goed mislukt, maar we waren weer even zoet.
Vandaag moesten we dan toch echt vertrekken naar Basel. Drie kwartier bezig geweest met het uitgraven van de auto (ahhhhh allemaal verse sneeuw), maar om tien uur stonden we dan toch voor het ziekenhuis. Naast het ziekenhuis staat een gebouw waar personeel van het ziekenhuis kan verblijven voor dagen/weken of maanden dus. We delen alleen de keuken met verschillende mensen, voor de rest alles voor onszelf. Onee toch niet. We moeten ook het zwembad, de muziekkamer, de turnhal en het dakterras met uitzicht over heel Basel delen. Maar ja, moet maar….

Het gaat vast heel zwaar worden komende maanden als het zo door gaat. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 11 Februari 2013 - 21:04

    Yvonne Louwe:

    Nou meid, wat een gesjelligheid allemaal, en dan nu serieus aan het werk denk? xx

  • 11 Februari 2013 - 21:19

    Je Allerliefste Vriendinnetje:

    wat nou gehucht. Is groter dan Bergen hoor...

  • 11 Februari 2013 - 22:22

    Iris:

    Wij eisen een foto van de sneeuwpop! Haha
    Klinkt verder allemaal sehr gut! Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal!
    Veel kusjes!

  • 11 Februari 2013 - 22:37

    Rimke:

    hey sillie! Wat fijn dat je zo genoten heb met boarden. Ik mis je wel hoor! (trouwens wat een goddelijk bed heb je, hihi) kus

  • 12 Februari 2013 - 00:03

    Anouk:

    Hey Silke,
    Goed om te horen dat de paar dagen wintersport goed bevielen :) heel veel succes en plezier daar en we houden je in de gaten via je blog ;)
    xxx Geoffrey en Anouk

  • 12 Februari 2013 - 06:20

    Marije:

    Hou Silke,

    Leuk verslag! Volgens mij ga je het wel redden... X marije

  • 12 Februari 2013 - 06:21

    Marije:

    Hou moet natuurlijk Hoi zijn!

  • 12 Februari 2013 - 08:49

    Ambii:

    Lieve silll! Super om te horen allemaal! Jij gaat echt een top tijd hebben daar :D heeeeeel veel plezier, maar dat gaat zo te horen helemaal goed komen!
    Kusss

  • 12 Februari 2013 - 09:11

    Suzanne:

    Hoi Sil, klinkt fijn daar! Heel veel plezier! Groetjes Suzanne (en Mike, Juul en Floris)

  • 12 Februari 2013 - 09:12

    Karin:

    Lieverd,

    Ik heb je al gesproken, maar dit is ook weer leuk om te lezen.Zet hem op en stiekem ben ik wel jaloers op Anne en jou !
    xx je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 11909

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 13 Juni 2013

Stage lopen in Zwitserland

Landen bezocht: